HSV Westkapelle  HSV Westkapelle

Op 21 augustus organiseerde de "Tarpoenvissers" uit Wenduine(B) hun jaarlijkse internationale jeugdwedstrijd. Met 17 jeugdleden en een aantal volwassenen als begeleider vertrokken we om 7:30 om daaraan deel te nemen. Om 10:15 kwamen we aan in de Perseput, waar we de wedsrijdkaarten op moesten halen. Na een bakje koffie werd het aas verdeeld, wat gesponsord werd door een ZAS (Zeer Anonieme Sponsor) .

Om 11 uur gingen de lijnen het water in, en na 10 minuten was er al commotie bij Kees. Niet alleen had hij zijn eerste vis gevangen, maar in zijn enthousiasme wilde hij zijn steun even stevig in het zand trappen. Het bleek dat dit met slippers aan niet zo'n goed idee was, resultaat was een diepe snee in zijn voet. Met behulp van de reddindsdienst van Wenduine is hij naar het ziekenhuis gebracht, waar op zeer ontspannen wijze de zaak vlot gehecht werd. Na  1 uur stond (zat) hij alweer te vissen!!! En hoe! Zittend op een geleende stoel, met alles bij de hand wist hij een grote harder te vangen, wat natuurlijk lekker aantikte qua centimeters.

Ook de rest van de Wasschappelse jeugd was goed bezig, er werden verschillende zeebaarsjes gevangen, en Adriaan wist een leuke paling te vangen.

Na afloop begaf iedereen zich terug naar "De Perseput", waar we terwijl we op de uitslag wachtten nog wat dronken. Dit was hard nodig bij sommigen, het vervoer van Kees kostte nogal wat kracht.

Tijdens de prijsuitrijking bleek dat we het erg goed hadden gedaan,bijna alle trofeeen gingen mee naar Westkapelle. Ook mochten zij kiezen uit een zeer uitgebreide prijzentafel.

Met nog een tussenstop in Schoondijke waren we na een geslaagde dag om 19:00 weer terug in Westkapelle.

Wederom onze complimenten aan "De Tarpoenvissers" uit Wenduine, de organisatie was perfect!! We hopen dan ook dat volgend jaar er meer jeugdvissers aan deze wedstrijd meedoen!

Hier kunt u het verslag van "De tarpoenvissers" en de uitslag vinden, en hieronder het stukje van Jarno

Zaterdag 21 Augustes.

We hebben met  17 jeugdleden meegedaan aan de Wenduine Cup.

We kwamen daar aan en toen hebben we op een terasje wat gedronken.

We kregen een pet en de wormen om mee te vissen toen zijn we

naar hat strand gegaan en zijn begonnen met vissen.

Kees had pech want hij trapte in zijn hengelsteun en moest naar de geneesheer

(in het Belgs).

We schrokken er even van na een uur kwamen Kees en Peter terug en had Kees vijf hechtingen

in zijn voet.

Gelukkig wilden Kees weer gelijk gaan vissen en begon gelijk te vangen.

Bij ons lukte het niet zo erg de meeste vingen aleen kleintjes.

Met een uur minder vissen had Kees toch nog heel goed gevist.

Hij had drie bekers en één troffee.

Negen van de negen bekers gingen mee naar Westkapelle

en één troffee ging naar Belgie.

Op de terugreis stopten we bij een friettent en kregen van de club nog lekkere frietjes.