HSV Westkapelle  HSV Westkapelle

Eindejaarswedstrijd 2023 - De 15de editie!

Kroonjaar voor de traditionele eindejaarswedstrijd tussen kerst en oudjaar, waar we inmiddels toe zijn aan de 15de editie. En dat hebben we geweten.... Vanwege de wind was de organisatie genoodzaakt om uit te wijken naar de Banjaard met zeer goede vangsten als gevolgd. Sterker nog, de 15de editie zal de boeken in gaan als editie met de beste vangsten van allemaal.

De jeugd zou het goede voorbeeld geven en op zoek gaan naar de hoge aantallen. Bij de J12 bleek niemand opgewassen tegen Milan de Dreu die met 12 vissen de bokaal omhoog mocht houden. Ook Yael Faasse en neefje Guus gingen als een speer en pakten plek 2 en 3. Bij de J16 was het een spannende strijd tussen Juriaan Otte en Jip van Koeveringe. Uiteindelijk wist Juriaan aan het langste eind te trekken en ging er met de overwinning vandoor.

Ook bij de dames ontstond een spannende strijd om de ereplaatsen. Sandra, Marloes of toch Linda? Het zat tot kort voor het einde erg dicht op elkaar... Sandra bleek over het beste eindschot te beschikken en zegevierde met 12 vissen en bijna 3m vis. Marloes en Linda gingen naar respectievelijk plek 2 en 3.

Bij de senioren staat dit najaar geen maat op wereldkampioen Frank Peene. Toch ontbrak de eindejaarswedstrijd nog steeds op z'n palmares, maar daar zou verandering in komen. Frank schoot de hoofdvogel en eiste de overall-overwinning van de jubilieumeditie op met 35 vissen en 782cm. De rest van het podium was voor Richard Boone (32 vissen) en Rob Joosse (29 vissen). De totale top 10 is hieronder te zien:

De jubilieum editie betekende ook een speciale gelegenheid om één van onze succesvolste leden in het zonnetje te zetten. We hebben het natuurlijk over Janko de Witte. Hem viel meer dan terecht een Oeuvreprijs ten deel die tevens als aanmoedingsprijs beschouwd mag worden. Janko, nogmaals gefeliciteerd!

Top 10:

1. Frank Peene; 782cm
  2. Richard Boone; 681cm
  3. Rob Joose; 652cm
  4. Jackie Verschuure; 642cm
  5. Johan Rombouts; 636cm
  6. Arjan de Bruine; 630cm
  7. Marcel Iijzenbrandt; 590cm
  8. Kristof Peene; 575cm
  9. Ariaan Dronkers; 574cm
  10. Mathisas Baas; 531cm

Tot slot, heel erg veel dank aan de dames die wederom zorgden voor een geweldig gevulde maag, voor, tijdens en na de wedstrijd!! Het was weer een prachtige editie. Op naar volgend jaar.