HSV Westkapelle  HSV Westkapelle

HSV Westkapelle, met meer dan 200 leden, organiseert de volgende activiteiten:

Als eerste de clubcompetitie:

Deze competitie bestaat uit 14 wedstrijden. Er wordt gevist voor het zaterdag- en zondagkampioenschap plus het Koningsvissersschap [= kampioen zaterdag- en zondagcompetitie]. Aan het einde van het seizoen wordt aan de hand van de eindstand bepaald wie deze titel[s] binnenhaalt. Aan de wedstrijden hiervoor doen gemiddeld zo'n 60 (!) leden mee, dus om in de top mee te doen moet je serieus aan de bak.

In deze competitie wordt, anders als bij veel andere verenigingen, gevist op het gewicht van bovenmaatse vis.

Klik hier om dit systeem te bekijken.

Verder organiseert HSV Westkapelle een aantal zomeravondwedstrijden. Dit zijn 'individuele' wedstrijden en deze tellen niet mee voor het clubkampioenschap. Ooit begonnen als "toeristen" wedstrijd zijn deze wedstrijden uitgegroeid tot behoorlijk grote evenementen. De ontspannen sfeer van het begin is echter nog steeds aanwezig!

Voor de jeugd wordt elk jaar een kleine competitie gehouden, waarin onderling de krachten gemeten worden. Dat deze ook leerzaam zijn, bleek afgelopen jaar. De volwassenen moesten alle zeilen bijzetten om bij te blijven!

Elk jaar, ongeveer halverwege september, organiseert HSV Westkapelle een grote, internationale wedstrijd. Mede omdat er bij deze wedstrijd met alle mogelijke technieken gevist mag worden, staat deze wedstrijd hoog aangeschreven bij de wedstrijdvissers. Dit resulteert in een deelnemersveld met grote namen en korpsen. We zien kans om de stranden van Zoutelande tot Westkapelle er mee te vullen.

De laatste wedstrijd van het jaar is de zogenaamde 'wildwedstrijd', waarbij voor iedere deelnemer een prijs beschikbaar is.