Nette start Spro/Sportvisserij Nederland team

De eerste wedstrijd is voor ons team niet slecht verlopen. Na een moeilijk begin in het eerste uur zijn we sterk terug gekomen. Deze wedstrijd werd gelukkig voor ons gehouden op de Atlantische kant van de stranden van La Tremblade, namelijk bij “Point Espagnole”. De wind was sterker geworden en de golven hoger. Goede omstandigheden voor onze jongens. Kristiaan en Marco visten al snel hun nul weg, Matthijs volgde daarna. Kees en Lennard hadden een moeilijke start, bij hen lukte niets …………… terwijl we toch allemaal met dezelfde lijnen visten: een onderlijn van zo’n twee meter met daaraan twee of drie lange sleeplijnen van Gamakatsu fluo carbon met daaraan Gamakatsu haken F314 maat 10 of 8. Er werden weer knappe baarzen gevangen van bijna 50 cm, maar voor ons restte deze dag veelal de kleine of net maatse baarzen. We vingen er wel meer, waardoor de uitslag moeilijk te voorspellen leek. Halverwege de wedstrijd kwam Kees terug in de wedstrijd, door achter het lood een tweetal baarsjes te vangen. Lennard ving maar één baarsje en moest lijdzaam toezien hoe zijn concurrenten op hem uitliepen. Matthijs was intussen goed bezig en ging naar een vijftal vissen. Ook Marco en Kristiaan bleven doorvangen en eindigden op respectievelijk 4 en 6 vissen. Kees ving het laatste half uur nog een belangrijke baars bij, waardoor hij nog vierde in zijn vak eindigde. Ook Matthijs werd vierde in zijn sector. Marco zorgde voor een “tweetje”, maar Kristiaan was de beste in zijn vak! Lennard werd zesde in zijn vak.

De resultaten van vandaag: Het SPRO/Sportvisserij Nederland team eindigde op een keurige derde plaats achter het sterke Engelse team, de Portugezen, maar voor Frankrijk, Italië, Kroatië en Spanje. Het kan dus nog alle kanten op! De beste Nederlanders waren vandaag Kristiaan met een derde plaats en Marco met een negende plaats overall. Zij maken in het algemeen klassement nog wel kansen voor een hoge klassering, maar mogen niet te veel punten verliezen.

Op de foto’s:

Foto 19 Marco met een baarsje en een sargo

Foto 20 Kristiaan in volle actie

Foto 21 Matthijs laat zijn vis meten

Foto 22 Kees met zijn laatste baars

Foto 23 Meteen weer de spullen in orde maken voor de volgende wedstrijd

Morgen rond 19.00 uur een verslag van de tweede wedstrijd!

Namens het Spro/ Sportvisserij Nederland Team,                                              Frank en Henri