HSV Westkapelle  HSV Westkapelle

Zaterdag 1 november 2014 stond het Nederlands Kampioenschap Kustvissen Senioren op de agenda. Een wedstrijd waar elk geselecteerd team naar uitkijkt. Hier vielen namelijk twee tickets te behalen naar Zuid-Afrika, ook kon je je tijdens deze 4 uur durende wedstrijd selecteren voor de topcompetitie. Een wedstrijd waar dus iedereen veel tijd en energie insteekt om het maximale resultaat te behalen. Er waren zelfs teams die een hele week in Domburg verbleven en elke dag een ander deel van het parcours bevist hadden.

Het begon allemaal om 10.00 uur in de Couburg in Koudekerke, circa 238 deelnemers kwamen hier bijeen om hun nummer op te halen. Van HSV Westkapelle wisten maar liefst 4 teams zich te kwalificeren voor dit NK. Daarnaast waren er nog 4 individuele deelnemers, in totaal dus 24 leden van HSV Westkapelle. Om 12.30 klonk het startsignaal en al snel kwamen de eerste scharren de kant op, maar niet met de hoeveelheden die iedereen had verwacht.

Op de meeste plaatsten was het zeer wisselvallig en was het soms moeilijk om aan een enkel visje te komen. Er waren wel enkele uitschieters met boven de 20 vissen, maar de meeste moesten het doen met 5 tot 10 visjes.

Uiteindelijk was Arjan Rijnberg, met 29 exemplaren, individueel winnaar, het beste korps was van HSV Oosterscheldevissers, korps 3. Kees Gillissen wist met 13 vissen de vakwinst te behalen en Korps 4 wist de 3e plaats te behalen, helaas net geen ticket naar Zuid-Afrika.

Verder waren er bij HSV Westkapelle geen uitschieters, maar de volgende deelnemers mogen meevissen tijdens de topcompetitie; Frank Peene, Marien Flipse, Joeri Minderhoud, Kristiaan Minderhoud, Thomas van Sluijs, Eddy Elzinga, Peter Mesie, John Muis, Mike Lubbers, Lies Wijnhorst en Johan Rombouts

Verslag Sportvisserij Nederland

Volledige uitslag