H.S.V. Westkapelle is opgericht in het jaar 1955. Dus bestaat nu een kleine 60 jaar. De verenging telt nu zo'n dikke 200 leden. Van jong tot oud!

Het gemiddelde aantal deelnemers per clubwedstrijd ligt ongeveer rond de 60 vissers. Ieder jaar hebben we een competitie van 14 wedstrijden. 7 wedstrijden tellend voor de zaterdagcompetitie en 7 wedstrijden voor de zondagcompetitie. Met een totaalstand van 14 wedstrijden. Bij de clubwedstrijden wordt ook altijd nog een aparte ''kanjercompetitie'' gehouden.

Sinds 2013 wordt de score voor wedstrijden bepaald door middel van een centimeter/gewichtstabel. Hiermee behouden we de voordelen van het vissen op gewicht, maar hoeft de vis niet meer gewogen te worden.

Meer uitleg over dit systeem hier

De tijdsduur van een clubwedstrijd altijd 3 uur. Er wordt wel één maal gewisseld na 1,5 uur.

Verder los van deze competitie hebben we ook ieder jaar een altijd andere wedstrijden. Zoals een ''grote wedstrijd''. Deze  wedstrijd word meestal aan het einde van de zomer rond de maand september vervist. Deze wedstrijd trekt altijd zo tussen de 150 en 200 deelnemers. (lidmaatschap niet verplicht).

Ook in de zomermaanden hebben wij een aparte zomer competitie van 3 wedstrijden. (lidmaatschap niet verplicht) De zogenaamde ''zomeravond wedstrijden''. Deze wedstrijden zijn begonnen als toeristen wedstrijden, maar inmiddels komen er veel mensen op deze mooie competitie af. Deze wedstrijd hebben altijd zo'n 70 a 110 deelnemers. En aan het eind van het seizoen is er ook nog de welbekende ''Wild wedstrijd''. (lidmaatschap verplicht, introducés welkom)