HSV Westkapelle  HSV Westkapelle

Goede zaken gedaan ………..

Niet altijd gaat alles naar wens en moet je het nemen zoals het gebeurt. Dat is wat het SPRO/Sportvisserij Nederland Team deze tweede wedstrijd overkwam! De uitstekende uitgangspositie voor Kristiaan Minderhoud individueel is totaal verloren gegaan, omdat Kristaan helaas geen vis wist te vangen. Dat was volledig te wijten aan een onnoemelijk slechte sectorplaats, want gisteren verloor Lennard Noorthoek daar veel punten. Maar de rest van het team is knap overeind gebleven met zelfs een individuele overwinning “overall” voor Marco Mol! Hij ving maar liefst 7 baarzen en een dorade, waarvan een tweetal exemplaren van boven de 40 cm. Lennard ving maar twee vissen, maar dat was verrassend genoeg voor het hele team toch een eerste plaats. Kees Gillissen wist met vier vissen een knappe tweede plaats te behalen. Ook Matthijs Janisse stond op een slechte plaats, maar hij wist uiteindelijk gelukkig voor ons nog twee tellende vissen en één ondermaatse te vangen, goed voor een vijfde sectorplaats. Samen voldoende voor een prima eerste plaats!

Omdat Engeland derde werd zijn we gestegen naar de gedeelde eerste               plaats met Engeland!!!! Portugal volgt op de derde plaats. Maar we juichen nog niet te hard, want er wachten ons nog twee zware dagen. Elke dag veranderen de omstandigheden en zijn er andere plaatsen, waar de vis gevangen wordt. De baarzen worden gevangen op onderlijnen van Spro Norway Sea Power hoofdlijn 40/00 met lange sleeplijnen van Gamakatsu carbon met F314 haken maat 10. Op sommige stekken wordt de vis ver uit de kust gevangen, op andere plaatsen is het zoeken naar elk visje dat wil toehappen in de kokerwormen, koreanen en slijkzagertjes. Morgen lijken onze gelote plaatsen oké, maar we bereiden ons voor op een harde confrontatie met Engeland, Franrijk en Portugal. Voor ons zijn dat de mede podiumkandidaten! Maar outsider Italië kan nog wel een roet in het eten gooien…………. Marco staat voorlopig op een tweede plaats individueel! We zijn telefonisch moeilijk bereikbaar, omdat we vissen in een natuurgebied, waar géén ontvangst mogelijk is!

Maar de wil om het af te maken is er ………………..

Voor volledige uitslagen bezoek de Franse site: www.ffpmborddemer.com

Op de foto’s vandaag:

Foto 25 We worden netjes met de tractor weggebracht

Foto 26 Lennard met een leuk baarsje

Foto 27 Kees sleept weer een vis binnen

Foto 28 Marco met een baars van 44cm

Morgen weer een update rond 19.00 uur!

Namens het Spro/Sportvisserij Nederland team,

Frank en Henri