Sterke prestaties Teams!

Westkapelle, afgevaardigd met 29 man, waarvan 4 korpsen, ging weer voor een goede klassering op de voorselectie zuid 2014. In alle vroegte verzamelden de meesten zich in 'Ons Huis' in Meliskerke, anderen moesten nog kilo's slikken, handenvol yellowtails en emmers schelpen verdelen. Er werd gevist vanaf Haga richting Westkapelle, vaak een goede stek, maar op diverse locaties zijn toch de nodige slechte stukken bekend. Stond je hier was het maar hopen dat je eruit kwam, anders dikke draad op de molen, doordraaien en eventueel loodlift monteren en dan maar hopen! Gelukkig waren de meeste plekken redelijk bevisbaar en werd er ook een aardig visje gevangen, ondanks het getij.

Door de nieuwe ontwikkelingen via de elektronische snelweg konden alle teams met elkaar communiceren of ze nooit anders gedaan hadden. Zowel jong als oud is tegenwoordig voorzien van een zogenaamde smartphone en zodoende wist iedereen hoe of wat. Soms best handig als je even in de knoop zit met jezelf. Een oppepper, een goed bericht of een goede tip is dan altijd meer dan welkom! Het waren voornamelijk platvisjes welke de klok sloegen, vaak wat magere scharretjes of botjes en hier en daar een rondvisje, met als klap op de vuurpijl een zeebaars van 74 cm! Des te verder het water op kwam was het steeds moeilijker een visje te vangen, zeker met een kapotte broek, dat loopt en gooit toch vast niet lekker. Maar met 16/00, 2 haken en een rolloodje waren grote afstanden zeker te behalen, maar de vis was steeds moeilijker te vangen.

Uiteindelijk hadden alle vier de teams van Westkapelle, met als nieuwe binnenkomer het 4e team van HSV Westkapelle met als deelnemers; Mike Lubbers, Cees Westdorp, Johan Rombouts, Frank Dekker en Lies Wijnhorst een redelijke tot goede uitslag, ook iedereen van deze teams had vis! Nogmaals welkom heren, we zijn blij als vereniging om weer een clubje echte sportvissers te mogen verwelkomen!

Hieronder de uitslag van de korpsen:

1e HSV Westkapelle Korps 1, Janko de Witte, Jackie Minderhoud, Marijn Gabrielse, Kristaan Minderhoud & Frank Peene

HSV Westkapelle Korps 1

5e HSV Westkapelle Korps 3, Kees Gillissen, Bas van Hese, Marien Flipse, Thomas van Sluijs & Peter Mesie

6e HSV Westkapelle Korps 4, Mike Lubbers, Cees Westdorp, Johan Rombouts, Frank Dekker & Lies Wijnhorst

8e HSV Westkapelle Korps 2, Peter Slabber, Erick Brouwer, Jarno Minderhoud, Adriaan Dronkers & Jan Minderhoud

Individueel

13e: Kees Gillissen

19e: Joeri Minderhoud

20e: Bas van Hese

23e: Janko de Witte

24e: Peter Slabber

25e: Jackie Minderhoud

27e: Marijn Gabrielse

Op naar het NK in Domburg!

Volledige uitslag hier