Open Zeeuws Jeugd kampioenschap

Zaterdag 18 juni stond het open zeeuws jeugd kampioenschap te waarde op het programma. Het deelnemersveld bestond uit circa 30 personen A jeugd, en ongeveer 50 personen B jeugd. Dit is een wedstrijd die al wat jaren wordt vervist. Dit laatste is dan ook terug te zien in het aantal stijgende deelnemers. Dit is een gebeurtenis waar elke vereniging van droomt. Het is dan ook te hopen dat deze stijgende lijn zich ook kan ontwikkelen bij onze vereniging.

De wedstrijd begon om 12:30, en duurde tot 15:30. Van te voren werd er niet heel veel vis verwacht. Uiteindelijk bleek deze voorspelling min of meer wel te kloppen. De visserij bestond voornamelijk uit kleine botjes, baarsjes, sliptongetjes en een enkele spiering. Gedurende de wedstrijd werd de vis verweg gevangen, maar ook dichtbij. Iedereen kon dus winnen. Doordat er dus niet zoveel vis werd gevangen, lagen de aantallen en centimers dichtbij elkaar. Maar wie zou er vandaag winnen?

Bij de A jeugd werd het een close gevecht tussen de nummer 1 en 2. Het aanstormende talent van onze vereniging ging er nadat hij bij het nk 1 centimeter tekort kwam, vandaag met de titel Zeeuws Kampioen Kustvissen vandoor. Ivan Gabrielse wist 9 vissen te vangen met een lengte van 150 centimeter. Tweede vandaag werd Joeri Minderhoud, hij ving 8 vissen, en kwam twee centimeter tekort op zijn clubgenootje Ivan. Marco Marijs maakte het podium af met ook 8 vissen, maar met een lengte van 123 cm. Verder werd Jarno Minderhoud vandaag 7e met 4 vissen en Rik van Koeveringe 9e met ook 4 vissen.

Bij de B jeugd werd het een strijd om plek 3 en 4. Bij deze categorie werd Martijn Wisse duidelijk kampioen met 148 cm en 9 vissen. Tino Ocke werd tweede met 7 vissen. Derde werd Amber van de Zande met 6 vissen en 103 cm. Eveneens als de nummer 4 Cynthia Goedegebure. Maar Amber wist een grotere vis te vangen, en ging er met het ere metaal vandoor. Verder werd Pedro van Sluijs 11e met 2 vissen.